לפיד בתדרוך לכתבים זרים: "החמאס משקר כדרך חיים"

איתי גדסי 1 Comment on לפיד בתדרוך לכתבים זרים: "החמאס משקר כדרך חיים"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בתדרוך לכתבים זרים: "כשאתם יודעים שיש צד אחד שמשקר וצד אחד שעושה כל מאמץ לבדוק את העובדות, המינימום שאפשר לדרוש, הוא שלא תתנו במה בלתי מוגבלת לשקרים. שתחשדו, שתזהרו, שתתנו לנו הזדמנות הוגנת וזמן סביר לבדוק את העובדות"

צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מתגייס להסברה: ראש האופוזיציה יאיר לפיד, העביר היום (חמישי) תדרוך לכתבים הזרים בישראל. בין היתר הוא הציג לכתבים מצגת ובה פירוט של שיטת הפצת השקרים של חמאס. בתדרוך השתתפו כלי תקשורת ממדינות שונות ובהן: ארה״ב, אנגליה, גרמניה, צרפת, איטליה, והודו.

"אנחנו ביום ה-13 של מלחמה שנכפתה עלינו, שלא רצינו בה, שאין לנו ברירה אלא לנצח בה. אנחנו לא יצאנו למלחמה הזו כנקמה, לא יצאנו בשביל לסגור חשבון, אלא מפני שאי אפשר לחיות ככה", אמר לפיד.

הוא סיפר: "בשבוע שעבר הלכתי לבקר את המפונים מכפר עזה. פגשתי ילדה בת 13 שראתה איך רוצחים את החבר הכי טוב שלה. פגשתי אבא שאשתו ושני הילדים שלו נחטפו. אני רוצה להזכיר לכם: הזוועות של ה-7 לאוקטובר אינן קשורות לסכסוך הישראלי-פלשתיני. הן לא חלק מהמאבק להקמת מדינה פלשתינית. לחמאס אין שום עניין בזה.

לפיד הבהיר: "בדיוק כמו אל-קאעידה ודאעש, הם לא רוצים להגיע לשום הסכם עם אף אחד. הם רוצים להרוג יהודים בגלל שהם יהודים, נוצרים בגלל שהם נוצרים, ומוסלמים מתונים בגלל שהם מוסלמים מתונים. הם הרגו 260 צעירים שהלכו למסיבה, פשוט כי זה מה שהם אוהבים לעשות.

"מעניין והמחריד לגלות כמה מהר העולם עבר על זה לסדר היום. העולם העניק לישראל בקושי שבוע של זעזוע והשתתפות בצער, ומיד חזר לתקוף אותנו על כך שאנחנו מגינים על עצמנו.

הוא 'נזף' בכתבים: "יש לי שאלה אחת אליכם, ובעצם בשביל השאלה הזו התכנסנו: האם אתם חושבים שארגון שאין לו בעיה לשחוט תינוקות ונשים ולחטוף ילדה אוטיסטית בת 13 עם הסבתא בת השמונים שלה – הוא ארגון שתהיה לו בעיה לשקר?

"מפני שמכל העיוותים של הימים האחרונים, העיוות הנורא ביותר הוא האיזון. חלק גדול מהתקשורת העולמית מציע בימים אלה לצופים ולקוראים שלו תמונה מאוזנת. הוא מביא את גירסאות שני הצדדים במידה שווה. את גירסתה של מדינה דמוקרטית, ואת גירסתו של ארגון טרור רצחני.

"החמאס משקר כדרך חיים. הם רוצחים את הילדים שלנו, ואומרים שזו אשמתנו. הם רוצחים את הילדים שלהם, ואומרים שזו אשמתנו. הם משתמשים באנשים שלהם כ"מגן אנושי", יורים בהם כשהם מנסים לברוח, ומכסים על כל זה באמצעות כמות אדירה של פייק ניוז.

"מעולם לא היה ניצול ציני ומחריד יותר של חופש הביטוי כדי להפיץ שקרים", הוסיף ראש האופוזיציה. "הטענה שלי היא שאין לתקשורת את הזכות לטעון שהיא רק מביאה לנו את שני הצדדים. זוהי פחדנות ערכית ועצלנות מקצועית. זה עלבון לקורבנות, גם לקורבנות הפלשתינים.

הוא הדגיש: "אין לי בעיה שתהיה בקורת על ישראל, אבל כשאתם יודעים שיש צד אחד שמשקר וצד אחד שעושה כל מאמץ לבדוק את העובדות, המינימום שאפשר לדרוש, הוא שלא תתנו במה בלתי מוגבלת לשקרים. שתחשדו, שתזהרו, שתתנו לנו הזדמנות הוגנת וזמן סביר לבדוק את העובדות.

"אני בא מעתונות. אני לא חושד בכם שאתם רוצים לשרת את הרוע, אבל זוהי התוצאה. מה שקורה פה בימים האחרונים הוא לא פחות מנורא. ישראל מנסה להגן על עצמה. אנחנו לא יכולים לחיות ככה. אנחנו לא יכולים לבקש מהילדים שלנו לחיות ככה.

"אם התקשורת הבינלאומית היא אובייקטיבית, היא משרתת את החמאס. אם היא מביאה את שני הצדדים, היא משרתת את החמאס. אם היא מייצרת סימטריה בין סבל לסבל, בלי לבדוק טוב טוב מי גרם לסבל – היא משרתת את החמאס. אני יודע שאתם לא מתכוונים לזה, אבל זוהי התוצאה והגיע הזמן לשנות את זה. אנחנו נשמח לעבוד אתכם בכל צורה שתבחרו כדי להבטיח שהדרך שבה העימות הזה מסוקר תשתנה", סיים לפיד.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    סופסופ לפיד מדבר קצת לעניין לשם שינוי.